Tuesday, March 12, 2013

Butterfly Garden Rainbow Cake Nurin Sufiyyah


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Seperti yang saya sebutkan pada n3 yang lepas, hari ini saya paparkan lagi satu kek pelangi yang ditempah oleh Yazmin, Autocity.


Yazmin minta saya buatkan design yang ada bunga dan rama rama sebagai memenuhi permintaan anakanda tersayang, Nurin Sufiyyah.


Mula mula gelabah juga sebab saya sangat jarang menghasilkan kek yang bertema.  Namun, saya tetap terima tempahan ini untuk mencabar diri dan kreativiti saya. 


Saya buatkan taman rama rama, ada daun daun hijau, rumput,  bunga bungaan dan rama rama.  



Jadi, beginilah hasil kejadiannya.  Alhamdulillah, bagi saya yang agak baru berjinak dalam dunia dekorasi,  hasilan yang seperti ini sudah cukup membahagiakan jiwa saya.  Harapan saya Yazmin dan Nurin turut menyukainya.


Rama rama kecil ini saya bentuk menggunakan adunan fondant.




Dua biji kek pelangi.   Satu untuk Nurin dan satu lagi untuk Voon.  


Kek diambil oleh Yazmin dan suami  sewaktu lunch break untuk dibawa kepada anakanda yang berada di transit Graduan Kecil Taman Pauh.  Tak sangka dekat sangat dengan rumah kita, hehehe

Selamat Hari Lahir diucapkan buat Nurin Sufiyyah, semuga menjadi anak yang solehah, dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan hidup diberkati senantiasa, amin.



Terimakasih banyak diucapkan buat Yazmin yang telah sudi menempah, sekaligus memberikan peluang kepada saya untuk berimaginasi demi merealisasikan kek kek idamannya.


Sebarang kekurangan harap dimaafkan.

No comments:

Post a Comment