Thursday, September 10, 2015

Buttercream BasketWeave and Flower Cake (Kek Bakul dan Bunga Buttercream)



Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua,
Tempahan Nur Aqmar sempena hari lahir ibunya. Saya mendeko kek ini untuk kelihatan seperti sebakul bunga.  Di tepinya adalah anyaman bakul rotan dari buttercream.



Nur Aqmar memberikan saya gambar dekorasi kek sebagaimana yang diinginkannya.  Saya cuba membuatnya sebaik mungkin, namun tidak dapat lari dari sedikit perbezaan.   Walaupun  tidak 100% menyamai design asal, tapi alhamdulillah,  Nur Aqmar berpuashati dengan hasilan ini.  Berdebar juga rasa hati takut tidak memenuhi citarasa pelanggan,  apatah lagi inilah kali pertama saya menerima tempahan dengan design yang sebegini.  Terimakasih banyak diucapkan di atas kepercayaan yang telah diberikan.

3 lapisan kek coklat dengan italian meringue buttercream.















Italian Meringue Buttercream


I ni pula sms feedback yg saya terima daripada Nur Aqmar.

"Assalamualaikum kak...tq ye...kek tu mmg sama mcm yg sy nak...family sy smua ckp cantik...pling penting...mmg sedapp...👍🏻👍🏻👍🏻"

Alhamdulillah,  segala yang baik itu datang daripadaNYA, dan yang terkurang itu dari kelemahan diri saya sendiri.  Terimakasih banyak diucapkan di atas tempahan ini.  



No comments:

Post a Comment