Saturday, October 15, 2011

American Chocolate Cake



Salam semua,
Saya sekeluarga memang penggemar kek coklat. Sudah sekian lama sebenarnya saya menyalin resepi ini tapi tidak berkesempatan sehinggala saya terpandang paparannya sekali lagi di blog Mamasya. Resepi yang boleh dikatakan "evergreen" ini saya eksperimenkan beberapa hari lepas,.....alhamdulillah hasil yang sungguh memuaskan, lengkap dengan segala kemewahan rasa coklatnya membuatkan sesiapa saja begitu asyik menikmati keenakkannya.



Saya sangat sukakan tekstur kek ini, tidak kering, lembap seakan akan brownies. Juga sukakan rasa nescafe yang diadunkan bersama dan rasa manis yang tidak keterlaluan.

Kek ini amat mudah disediakan, cubalah lihat resepi dan cara penyediaannya, sesiapa saja pasti akan berjaya membuatnya, insyaALLAH…… Adalah lebih baik kek ini disediakan sehari sebelumnya bagi memudahkan proses membuat hiasan frostingnya dan rasanya juga lebih enak jika disimpan semalaman.

Kek ini dibuat sebagai memenuhi permintaan keluarga yang sudah lama meminta saya membuatkan kek coklat. Untuk hiasan yang ringkas, saya cuma panaskan kepingan coklat masakan beserta sedikit susu cair dan butter, curahkan ke atas kek dan taburkan chocolate rice, hmmmm nyum nyum.....alangkah nikmatnya....



No comments:

Post a Comment