Friday, October 14, 2011

Selamat Bertunang Fatin dan Hasrul.




Salam semua,
Kek yang bertemakan gold colour ini dibuat untuk majlis pertunangan anak saudara sebelah hubby, Fatin namanya. Fatin menyambut hari bahagianya pada 26hb Disember yang lepas. 3 hari sebelum majlis, ibubapanya bawakan bekas untuk diletakkan kek di dalamnya, satu untuk kek dan satu lagi untuk cupcakes. Mujur juga ada warna gold kat rumah, jadi tak payah nak cari kat bakeri lagi.



Tapi masalah lain pulak yg timbul bilamana bekas hantaran yang dibawa tidak mempunyai board yang sesuai dengan saiz bekas hantaran. Jadi, terpaksalah hubby beli yang besar dan balik rumah buat kerja tukang kayu sikit, potong sedikit biar muat dengan bekas hantaran. Alhamdulillah, berhasil.



Mujur yang ni ada saiznya. Kata Kak Yon, letakla berapa bijik kek yang muat kat dalam bekas tu. Ngam ngam dapat 9 biji.



Sebiji kek besar dan 9 biji kek kecik kecik. Semuanya dibuat khas untuk Fatin dengan sentuhan penuh kelembutan......



Sebelum pulang, saya tanyakan ibu Fatin, camana dengan kek tu, puashati ker? Katanya, cantik kek tu, tak pernah nampak lagi bunga cam tu kat kedai, semua yang datang kata cantik, alhamdulillah, berbunga mekar hati saya sekejap macam bunga bunga kat ataih kek tu hehehe. Dan dia kata lagi nanti leh tempah untuk adik Fatin pulak, hehehe alhamdulillah syukur.



Buat Kak Yon, terima kasih kerana sudi menempah kek dari saya, sebarang kekurangan harap dimaafkan. Dan buat Fatin dan Hasrul pula, selamat bertunang diucapkan, semuga hidup mu berdua bahagia hingga ke syurga.

No comments:

Post a Comment