Friday, October 14, 2011

Happy Birthday Danial Hilman


Cheese cake dengan hiasan fresh cream, blueberry jam dan salutan badam urai memang sungguh menyelerakan.


Memula tu ingat nak letak ceri bertangkai, tp tak jumpa pulak kat kedai, jadi letak badam urai jerla, lepas tu lorek sikit jadi cam ni...... konon2nya sarang labah2 la




Chocolate Moist Cake ni saya cadangkan sekali lagi, kerana sewaktu tempahan untuk majlis rumah terbuka sempena hari raya baru2 ni, Danial kata ramai yang kata chocolate moist cake tu sedap. Alahai.....kembang semangkuk saya jadinya....hehehe. Alhamdulillah kalau ramai yang suka.


Bila mai tang bab tulis ataih kek ni la yang saya malaih sikit pasai tulisan kita cakaq ayam...huwaaaaaaa.... tak pas pas lagi dari kecik sampai besaq, masa tulis ni tangan jadi terketaq2, cam tu pulak dahhh. Tengokla hasilnya. Maaf yer Danial, nanti Acik praktis banyak2.

Kek ni saya layerkan dengan fresh cream serta blueberry jam dan hiasannya saya letakkan buttercream, kepingan coklat dan curahan chocolate ganache. Aduhai, berbagai2 rasa terdapat dalam kek ini, namun yang pasti ianya satu kombinasi yang sungguh menyelerakan. Dan komen anak saya yang menghadiri majlis tersebut, sekejap jer kek selesai, dia pun tak sempat nak jamah dan lagi mereka kata sedap, alhamdulillah. Pssttt, Danial, kalau sedap bagitau kawan2, kalau tak sedap bagitau Acik....okey.....hehehehe.

No comments:

Post a Comment